Dessa villkor gäller för avtalsförhållandet mellan konsumentkunder och Classy Oy (hädanefter "Classy") angående Classy Clubs förmånsprogram. Genom att gå med i Classy Clubs förmånsprogram godkänner du dessa villkor. Dessa villkor ersätter tidigare villkor.
Utöver avtalsvillkoren för förmånsprogrammet Classy Club, gäller andra avtalsvillkor i Classy.fi-webbutiken .
Alla personer över 18 år kan bli medlemmar i Classy Clubs förmånsprogram genom att registrera sig i Classy.fi onlinebutik. Att gå med är gratis och kräver inget köp. Medlemskap är personligt.
Personen som ansöker om medlemskap måste lämna den information som efterfrågas på formuläret uppdaterad, och uppdatera informationen när det behövs.
Classy förbehåller sig rätten att inte acceptera medlemskap.
Medlemmen måste logga in på sitt konto för att kunna tjäna poäng i samband med en köptransaktion eller på annat sätt. Som ett undantag från detta kan medlemmen vid anslutning få poäng för köp gjorda inom 30 dagar från anslutningstillfället. I andra fall delas inte poäng ut i efterhand för köp gjorda som besökare eller för andra handlingar som berättigar till poäng.
Det finns ingen gräns för hur många poäng du kan tjäna. Poängsaldot är synligt överst på instrumentpanelen i Classy Clubs förmånsprogram.
Poäng kan tjänas för följande åtgärder:
Du får 200 poäng för att gå med som medlem.
Poäng ges från det totala beloppet för köpet, 5 poäng per spenderad euro. Till exempel får du 750 poäng för ett köp på 150 €.
När du betygsätter en produkt du köpt på webbplatsen Classy.fi får du 200 poäng som belöning. Du kan granska varje produkt du köper separat och du får poäng för alla.
När du besöker webbutiken får du 20 poäng. Du kan tjäna dessa poäng en gång i månaden.
Du får poängen 14 dagar efter betalningen av beställningen, innan dess kommer de att visas i "Väntar"-läge. Detta för att undvika problem orsakade av annullerade beställningar eller produktreturer.
Poäng som tilldelas av en annullerad beställning eller returnerade produkter visas i statusen "Annullerad". Dessa poäng läggs inte till saldot. Om poängen redan lagts till kommer de att dras från poängsaldot, i så fall kan antalet poäng bli negativt.
Ovanstående gäller avbokningar eller returer som görs av både medlemmen själv och en rekommenderad vän.
Status för godkända poäng är "Godkänd". Dessa poäng kan lösas in som förmåner omedelbart.
Poäng kan användas för att lösa in förmåner.
Insamlade poäng kan lösas in som rabattkoder för att användas i kassan i webbutiken. Varje insamlad och accepterad 100 poäng motsvarar en rabatt på 1 euro. Till exempel, med 1000 poäng kan du hämta en rabattkod värd €10.
Rabattkoder kan lösas in i steg: €5, €10, €20 och €50. Du kan lösa in de som du har tillräckligt med poäng för.
Rabattkoden kan inte kombineras med andra rabatter som ges i kassan i webbutiken, det vill säga varken med andra rabattkoder eller med automatiska rabatter.
Poäng kan inte bytas direkt mot pengar.
Förutom rabattkoder kan andra förmåner finnas tillgängliga, såsom produktbelöningar eller specialerbjudanden som endast gäller för medlemmar. Antalet tillgängliga förmåner, såväl som antalet poäng som behövs för att lösa in dem, kan variera beroende på vilka kampanjer som för närvarande pågår.
Classy Clubs förmånsprogram kundkommunikation till medlemmarna sker via e-post och meddelanden på Classy.fi webbplats. Genom att acceptera dessa villkor godkänner du att Classy kan skicka dig förmåner, medlems- och kundkommunikation via e-post och när du besöker Classy.fi-webbplatsen.
Personuppgifter relaterade till medlemskap behandlas i enlighet med Classys integritets- och dataskyddsförklaring .
Medlemmen kan när som helst avsluta sitt medlemskap i Classy Clubs förmånsprogram omedelbart genom att meddela Classy via e-post till info@classy.fi. Vid slutet av medlemskapet kommer medlemmen att förlora alla oanvända samlade poäng. Om medlemmen går med igen senare börjar poängen från noll.
Classy kan säga upp en medlem med tre månaders uppsägningstid. Classy kan dock omedelbart säga upp en medlem utan föregående meddelande på grund av missbruk av medlemskap, brott mot dessa villkor eller andra villkor i Classy.fi-webbbutiken.
Classy förbehåller sig rätten att ändra innehållet och villkoren i Classy Clubs förmånsprogram. Medlemmar kommer att meddelas om väsentliga ändringar senast en månad i förväg, antingen via e-post till den e-postadress som medlemmen har angett eller på Classy.fi-webbplatsen. Meddelandet anses mottaget dagen efter att mejlet skickats eller sju dagar efter att meddelandet har publicerats på Classy.fi-webbplatsen.
Senaste uppdatering 11 april 2021. Poängsamlingen från rekommendationen har tagits bort.