Black Friday on kenties suurin alennus- ja kulutusjuhla, jossa asiakkaat yritetään saada isoilla, tai ainakin isoilta näyttävillä, alennuksilla ostamaan tuotteita, joita he eivät kenties lopulta tarvitsekaan. Voiko vastuullista kuluttamista suosiva merkki, joka vieläpä pitää tunnuslauseenaan "Osta vähemmän, osta parempaa", osallistua moiseen turhuuteen? Tätä me olemme Classyllä miettineet nyt meille käytännössä ensimmäisen Black Fridayn kynnyksellä.
Tätä ovat miettineet muutkin, ja vastaiskuna on tullut mm. Älä osta mitään -päivä, Green Friday, Blue Friday ja Bright Friday.
Kuva Markus Spiske / Unsplash
Useille henkilöille alennettu hinta voi olla se seikka, joka ylipäätään mahdollistaa vastuullisen kuluttamisen. Onko silloin väliä sillä, mikä kulloinkin on ollut alennuskampanjan käynnistämisen syy?
Vaikeita kysymyksiä ja niinpä Classyllä päätimme jättää päätöksenteon sinulle. Black Friday viikonloppuna myymme kaikki tuotteet -20% alennuksella, mutta samalla tarjoamme sinulle mahdollisuuden antaa meille osan, tai vaikka kaikki, takaisin palvelurahana, eli tippinä. Me puolestamme lupaamme lahjoittaa palvelurahan verran ilmastonmuutoksen torjuntaan. Rahankeräyslupaa Classyllä ei ole, joten siksi tämä palveluraha, josta maksamme arvonlisäveron ihan normaalisti.
Ostaminen tai ostamatta jättäminen ja palvelurahan antaminen tai antamatta jättäminen ovat ihan sinun päätöksesi, kaikki päätökset ovat ok. Kunhan et mene ostamaan tarpeetonta ja huonosti kestävää pikamuotia 50 % alennuksella!
P.S Alennukseen oikeuttava minimisostos on 50 €.
(Tämä kampanja oli voimassa vuonna 2020.)